xjessi.blogg.se

Allt & inget!

Extensions och lite inredning

Publicerad 2015-03-22 15:03:47 i Allmänt,

Igår var det dax att fixa till håret igen tyckte jag, fram med dom nya färgerna från Rapunzels Nail Hair. Det heter så för att det sitter en nagelformad liten keratinvaxgrej på varje slinga. Man smälter den med värmetången och trycker fast det i sitt egna hår.
Jag går aldrig till salong, allt jag gör görs hemma. Oftast i badrummet, har en ganska smart lösning om jag får säga det själv med spegel på notställ och byråhandtag som hårhållare :P
När vi ändå är inne och kikar i badrummet kan jag ju inte låta bli att visa upp senaste makeovern. Köpte dom söta minibyråerna på Lidl och det blev ju skitbra! Den grå tygbyrån är oxå därifrån, den fick stå kvar eftersom den har så många bra användningsområden. Och ja, varenda låda har innehåll ;)
Hmm, vet inte vem som bytte ut temuggen mot vinglaset där på sista bilden, har inget minne av det alls..
 
Iaf, när man satt dit slingorna så ser det ut ungefär så här:
Resultatet är inte perfekt förrän efter första tvätten tycker jag, kanske för att inte mitt hår är spikrakt men förlängningarna är det. Men när man tvättat och haft håret flätat över natten, då smälter längderna in i det egna håret och blir skitsnyggt. Kommer en bild på det vartefter.
Jag ska väl inte säga att resultatet är naturligt kanske med tanke på färgerna, men å andra sidan så är det heller inte det som är meningen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela