xjessi.blogg.se

Allt & inget!

Vin, odling och ambivalens

Publicerad 2015-03-20 18:30:25 i Allmänt,

Hemma från jobbet, tvätt-och diskmaskiner startade, vinflarran öppnad och myskläder på!
Jag håller på att testa igenom alla ekoviner, så ikväll blir det den här tjusiga flaskan, smakar inte helt otäckt på insidan heller kan jag intyga:
Som synes så är vårt kök (det lilla vi har) för tillfället tjänstgörande som planterings/odlingsyta.
Jag var alldeles för sent ute förra året och började plantera grejer i juni nån gång. Visst, det växte ju upp stjälkar och ett par ärtor lyckades jag skörda, men sen blev det inte så mycket mer.

 
Så i år tänkte jag vara ute i god tid, driva upp dom små liven inomhus och sätta ut dom när det blir lite varmare. Om nån läser och har tips om när utsättning är lämplig så tipsa mig gärna :)
Det ni ser här är blivande tomater, solroser, gurka, zucchini, peppar, basilika, dill, paprika, gräslök, soyabönor, kidneybönor, kikärter, bondbönor, ärtor och majs. Det lär bli smockfullt på balkongen, men det gör inget. Vi sitter inte direkt där ute ändå :P
De tre krukorna som står på tallrik ska till en vän, det blev så jäkla fullt i en del krukor så jag var tvungen att möblera om lite. Speciellt zucchinin var väldigt pigg på att komma fram :D
 
Vet inte riktigt vad jag ska pyssla med resten av kvällen, kan inte bestämma mig... Jag skulle kunna sätta i extensions, men det tar väldigt lång tid och är rätt jobbigt för axlarna. Fixa naglarna är ingen mening med, dom blev jag tvungen att kapa för några dagar sen när dom blivit lite slitna av ett par gelésättningar. Skulle ju kunna passa på att spela lite Guitar Hero förstås nu när dom inte är i vägen :)
Jag offrade mina fina naglar en lång period för att bli bra på det spelet för en massa år sen. Numera spelar jag inte speciellt ofta, men ibland är det ju kul att damma av prylarna lite och underhålla sina skills när man har tillfälle ;)
Annars ligger ett helt orört Resident Evil och väntar, men jag vet inte om jag känner mig så skräckig idag... Lite Farmville på plattan kanske medans jag bestämmer mig :)
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela