xjessi.blogg.se

Allt & inget!

Träning!

Publicerad 2015-06-08 15:58:54 i Allmänt,

 
Förra veckan körde jag stenhård styrketräning, måste säga själv att jag var väldigt duktig ;)
Den här veckan tänker jag istället lägga fokus på kondition, förbränning och smidighet. Så jag började dagen (efter en lång sovmorgon) med en löptur i mina nya skor, följt av en låååång stretch :D
Det gick riktigt bra, trots att jag var tvungen att stanna till ibland och ta några bilder på den nyanlända sommaren:
Nu vet jag även var jag kan plocka nypon i höst :P
Förra året gjorde jag nyponsylt, men hade i alldeles för mycket socker, så den blev ganska äcklig. Måste ju ta revansch på det!
Ikväll tänker jag mig en helkroppsmassage med hjälp av foamroller och diverse bollar:
Tennisbollar är helt sjukt bra till att komma åt mellan skulderbladen, man bara lägger sig på dom helt enkelt. Det gör rätt ont i början, men det känns att det lossnar :)
Imorgon efter jobbet blir det ett HIIT-pass, kan verkligen rekomendera den här appen, 7 minute workout från Ego360. Blir man inte trött efter 7 minuter är det bara att upprepa eller lägga till fler, egna övningar ;)
Den är gratis till Android:
Väldigt effektiv träning, bra instruktioner och man kan göra det hemma. Ibland är det kul att gå till gymmet, ibland är det skönt att slippa och bara köra ifred. Tycker jag iaf :)
Ett till HIIT-pass blir det under veckan, troligen torsdag och sen funderar jag på att eventuellt köra lite yoga på fredag. I helgen blir det vila och fest, sånt behövs också :P Kanske drar nån liten löprunda iofs om jag orkar, man vet aldrig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela